גמילה מעישון ונחירות

גמילה מעישון ונחירות

מחקרים גלו לאחרונה קשר חזק בין עישון לנחירות. המספרים מדאיגים. אצל נשים תופעת הנחירות בקרב הנשים המעשנות גבוהה ב 205 ביחס לאוכלוסייה ואילו אצל הגברים תופעת העישון חמורה ומופיעה בקרב בשיעור של 30% יותר ביחס לאוכלוסייה שאינה מעשנת. מקום לדאגה ולמטרד ! 

גמילה מעישון ונחירות – כיצד עישון מגביר נחירות אצל גברים  , נחירותאצל נשים ף כיצד ניתן להקטין נחירות מניעת נחירות אצל מעשנים על ידי ספריי וגמילה מעישון 

גרון נוחר הוא אינו גזירה משמיים. מעשנים כבדים או מעשנים ותיקים מחמירים את הבעיה של נחירות חזקות עקב נזקי העישון . מעבר לנזק הנגרם לריאות בכל שאיפת עשן רעילה של סיגריה נפגע גם המרקם הנקרא 'העור 'הפנימי של הגרון.

הפגיעה של העישון בגרון ובעור הפנימי של הגרון  גורמת לגרון לאבד את הגמישות שלו וגורם להגברת תדירות הנחירות ועוצמת הנחירה הנגרמת עקב עישון  נושם,

בנוסף הגרון מפריש ריר על מנת להתנגד לנזקי העישון , הריר מצטבר וגורם לעוצמת הנחירות להתגבר ובמקרהכזה תרסיס לגרו נגד נחירות יכול להוות פתרון ( בכפוף לאישור רופא של קופת חולים ובכפוף לבדיקה רפואית על פי חוק )

ניתן למנוע נחירות ולהקטין את עוצמת הנחירות אצל נשים וגברים על ידי מבחר טיפולים או תרסיס לטיפול בנחירות , אולם הצעד הראשון במניעת נחירותה וא התנהגותי. זו אומנם אינה תקופת קסם שפועלת מייד אבל היא פועלת לאורך זמן ף אינה עולה כסף ותורמת המון לבריאות. הפסקת עישון כצעד ראשון היא טיפול למניעת נחירות , יחד עם טבעת לטיפול בנחירות ופיקוח של גורם מוסמך כגון רופא משפחה מטעם קופת חולים. .